3 UX-trucs om herhalingsverkopen te verhogen zonder herontwerp van de website

custom software

De reden waarom u niet het niveau van herhalingsverkopen krijgt dat u wilt, is misschien wel het UX-ontwerp van uw online winkel, de inhoud ervan en het ontbreken van een persoonlijke benadering van de gebruiker.

De meeste bezoekers komen in uw winkel terecht om in hun onmiddellijke behoeften te voorzien, maar niet om een ​​band met uw merk op te bouwen. Het is moeilijk om zo’n koper terug te krijgen als hij al alles heeft gedaan wat hij wilde.

Maar zelfs als het u lukt om zelfs maar een klein percentage van deze “eenmalige” shoppers in vaste klanten te veranderen, zult u uw inkomen aanzienlijk verhogen. Als uw klantenbehoud slechts 5% hoger is, kan uw winst zelfs oplopen tot 95%.

De meeste online retailers realiseren zich echter niet dat de sleutel tot het verhogen van herhaalaankopen ligt in “gebruikerservaring” (UX).

Gelukkig zijn er 3 eenvoudige UX-trucs die u kunt toepassen om uw herhalingsaankooppercentage te verhogen (zonder dat u uw site opnieuw hoeft te ontwerpen).

Personaliseer de gebruikerservaring met dynamische inhoud

U kunt de manier waarop uw klanten uw merk zien ernstig beïnvloeden met gepersonaliseerde inhoud op uw site. 61% van de consumenten vertrouwt meer en koopt eerder bij een bedrijf dat op maat gemaakte (voor hen relevante) content biedt.

De kans op een aankoop neemt toe als de koper bij terugkeer naar de site producten op de homepage ziet die een aanvulling zijn op het eerder gekochte product.

Als je een programmeur hebt, maak je gewoon een gewoon triggerbericht, maar in plaats van de gebruikelijke communicatiemiddelen, kies je voor javascript.

Voorbeeld: het is geen verrassing dat Amazon de duidelijke leider is in online handel: hun personalisatiestrategie is uitstekend.

“Nadat je een item op Amazon hebt gekocht, wordt de homepage van de kopersite bijgewerkt om vergelijkbare items weer te geven. Bijvoorbeeld, na het kopen van Ben Horwitz ‘boek “It Won’t Be Easy. Een bedrijf opbouwen als er meer vragen dan antwoorden zijn “(The Hard Thing About Hard Things), er verschijnen boeken over dit onderwerp op de homepage.”

Het is waarschijnlijk dat de gebruiker een terugkerende klant wordt omdat op de hoofdpagina toont hij al boeken volgens zijn voorkeuren.

Maak je geen zorgen: je hoeft geen online winkel te zijn met dezelfde grootte als Amazon om personalisatie te gebruiken. 

Maak het afrekenen zo pijnloos mogelijk

Problemen bij het afrekenproces dwingen tweederde (66%) van de kopers om de deal te verlaten. Wat is het eerste probleem bij het grootste deel van het betalingsproces? Te veel stappen.

Mensen zijn ongeduldig. U moet niet verwachten dat ze het afrekenproces in 10 stappen voltooien wanneer andere winkels afrekenen met één klik aanbieden.

U hoeft geen groot bedrijf te zijn om een ​​optimaal afrekenproces te hebben. Door uzelf een paar vragen te stellen, kunt u gemakkelijk de afrekenstappen verminderen:

Moet de gebruiker een account aanmaken?

Worden klantgegevens opgeslagen voor automatisch aanvullen?

Is er een betalingsoptie met één klik?

Uw antwoorden op deze vragen zullen u naar gebieden verwijzen die u kunt wijzigen om het afrekenproces aanzienlijk te versnellen.

Het tweede grote probleem waar veel merken mee te maken hebben, is mobiel afrekenen.

In vergelijking met de desktopversie bekijken en ervaren gebruikers het winkelwagentje op een heel andere manier op de mobiele versie.

Naarmate het scherm van de gebruiker kleiner wordt, zouden de elementen van uw winkel moeten krimpen, maar toch essentieel, zichtbaar en bruikbaar blijven.

Laten we het afrekenproces bij J.Crew en Bonobos eens vergelijken: wanneer u een maat kiest op de website van J.Crew, is de keuze van het medium niet duidelijk. De geselecteerde maat is nauwelijks omlijnd. De mand is nergens op het scherm te zien (een element dat altijd in het zicht moet zijn).

Ter vergelijking: de productpagina’s van de Bonobos-winkel zijn geoptimaliseerd voor mobiele apparaten. De maat en kleur worden geselecteerd in de drop-down lijst, het is direct duidelijk wat je hebt gekozen. De kar blijft in het zicht en wordt aangegeven door een groot icoon in de rechterbovenhoek en is eenvoudig te selecteren zonder te hoeven scrollen.

Om uw afrekenproces in de winkel te optimaliseren, begint u eenvoudig: doorloop zelf de stappen op de site.

Wanneer u iets probeert te kopen, in welke stadia heeft u dan problemen? Uw klanten voelen zich op dit soort momenten waarschijnlijk hetzelfde.

Stel uzelf deze vragen om aan de slag te gaan met UX-analyse: 

  • Is het gemakkelijk om door productvariaties te bladeren en deze te selecteren?
  • Begrijpen gebruikers welke optie ze hebben gekozen?
  • Is het gemakkelijk om items aan de winkelwagen toe te voegen?
  • Begrijpen gebruikers dat er een product aan hun winkelwagentje is toegevoegd?
  • Zijn er onnodige belemmeringen voor het afrekenproces?
  • Is het gemakkelijk om het afrekenproces te voltooien?

Begin met het bekijken van het proces door middel van deze vragen. De antwoorden geven u concrete ideeën voor welke elementen verbeterd moeten worden.

Optimaliseer uw aankoopbewijs

De mailbox van uw klant is een van de meest effectieve communicatiekanalen met hen. Bewaar het niet alleen voor nieuwsbrieven en nieuwsbrieven – gebruik e-mails met betalingsbevestigingen om in contact te komen met de gebruiker en hem in staat te stellen weer bij u te kopen.

Neem in uw bevestigingsmail links op naar producten die vergelijkbaar zijn met of een aanvulling vormen op de producten die al zijn gekocht. Bied een eenmalige, tijdelijke promotiecode aan om klanten te verleiden om opnieuw te kopen. Bied aan om uw product enz. Aan te bevelen, er zijn veel mogelijkheden.

Neem bijvoorbeeld Bonobo’s. Hieronder ziet u een screenshot van hun orderbevestigingsmail. Naast bestelinformatie biedt het bedrijf een verscheidenheid aan manieren om met het merk te communiceren, waaronder een advertentie voor hun Equateur-blog.

Het is mogelijk dat de koper in dit geval ook een vrouw is. Ze kent het merk niet, maar koopt een product voor haar vriend. Wanneer ze de orderbevestigingsmail ontvangt, zal ze waarschijnlijk een kijkje nemen in de dameskledinglijn van Bonobos. Goede zet.

Conclusie

Elke eigenaar van een online winkel die ik ken, wil de verkoop zien groeien. Als u slechts één element in de gebruikerservaring identificeert dat moet worden verbeterd, kan dit proces worden geactiveerd. Een prettige gebruikerservaring in uw winkel is hun levensader. Tevreden gebruikers = meer aankopen. Pas deze regel toe op uw bedrijf en u zult manieren gaan opmerken om uw klanten nog gelukkiger te maken.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/development.html