Feyenoordweb
Image default
Internet marketing

Waarom werkt visualisatie van verlangens niet?

marketing book

Populaire wijsheid zegt:

Wees bang voor je verlangens

ze kunnen uitkomen …

Als je ooit naar zelfhulpboeken hebt gekeken, ben je waarschijnlijk het woord ‘visualisatie’ tegengekomen. In de context van deze boeken kan de term visualisatie worden opgevat als het creëren en gebruiken van interne visuele beelden om resultaten in het echte leven te bereiken. Simpel gezegd, om een ​​huis aan zee te hebben, moet je je het regelmatig voorstellen in al zijn details en hoe je erin leeft, maar niet van buitenaf, maar ‘van de eerste persoon’. Dus, zoals de logica suggereert, om iets te bereiken, moet je je voorstellen dat je het al hebt bereikt. Maar de waarheid staat helaas niet aan de kant van een dergelijke verklaring.

Onderzoek door Heather Capps en Gabriel Ettingen, gepubliceerd in Experimental Social Psychology, toonde aan dat visualisatie, die bedoeld is om mensen te helpen succes te behalen, het tegenovergestelde doet.

Experimenten hebben aangetoond dat positieve fantasieën over succes energiereserves uitputten die kunnen worden gebruikt om doelen te bereiken. De visualisatie van verlangens “bedriegt” de hersenen, die geloven dat we al succes hebben geboekt, de Mount Everest hebben beklommen, een Ferrari besturen of in een landhuis aan zee wonen. De deelnemers zonder water stelden zich dus een glas koud water voor, en hun hersenen reageerden alsof het doel om hun dorst te lessen al bereikt was. Tests na de studie toonden aan dat degenen die visualiseerden zich minder energiek voelden in vergelijking met degenen die simpelweg over hun doelen nadachten.

Het is dus mogelijk om visualisatie te gebruiken, maar het effect ervan zal precies het tegenovergestelde zijn van wat gewoonlijk wordt verkondigd door aanhangers van positief denken. Het gebruik van positieve visualisatie is gerechtvaardigd wanneer u uw energieniveau moet verlagen, bijvoorbeeld om angst te verminderen.

Omgekeerd zullen fantasieën die obstakels en echte problemen uitbeelden waarmee u te maken kunt krijgen bij het bereiken van uw doelen, nuttiger zijn bij het opwekken van de energie die nodig is voor actie.

Wat is de fout bij het gebruik van visualisatie? Ze vertegenwoordigen slechts één kant van prestatie. Iemand die spiermassa wil opbouwen, stelt zich bijvoorbeeld voor dat hij een opgepompt gebruind lichaam heeft, waarin geen gram vet zit, met uitpuilende ontlastende spieren en blokjes op de buik. Het is niet verwonderlijk dat deze aanpak al snel leidt tot frustratie met hoge verwachtingen.

Het is redelijker om als volgt te visualiseren – je voor te stellen hoe je een push-up doet, om het te doen; Stel je dan voor hoe je vijf doet, maak ze, enz. Waar het op neerkomt is dat visualisatie je kan helpen, maar wat je je voorstelt, moet realistisch zijn. Het zou een springplank moeten zijn naar wat je wilt bereiken, niet een sprong naar de top van de Everest. Of u kunt de visualisatiebordtechniek gebruiken. Die. schrijf je doelen en verlangens op een markerbord (zelfs een gewoon A4-blad is geschikt) en bekijk ze dag in dag uit, en noteer je vorderingen op bepaalde punten.

…..meer info kunt u hier vinden «Road to 100k Instagram Followers»!

instagram marketing

https://marketingbook.shop