Een web bureau inhuren | Zicht Online

De combinatie van traditionele contentmarketingtactieken met interactieve content houdt de boodschap van uw merk fris in de hoofden van de mensen. Interactieve content kan waardevolle manieren bieden om de meer passieve content van uw organisatie aan te passen – of met andere woorden, heeft een herbruikbare waarde, wat resulteert in meerdere blootstellingen of terugkerende bezoekers.

Dit artikel is geschreven door Zicht Online, een full service internetbureau uit Rotterdam.

Hier zijn enkele manieren waarop u kunt zien of uw interactieve content werkt – gebruik deze tips als onderdeel van uw metingen, zodat u weet of u doet wat het beste werkt voor uw bedrijf en u er zeker van kunt zijn dat uw middelen op de juiste plaats worden toegewezen als het gaat om interactieve content:

Uw websiteverkeer
Social media delen
Gegevensvastlegging
Hogere omrekeningskoersen
Tijd doorgebracht op uw website
Verkoop loodkwaliteit
Verkoop
De hoeveelheid van het verkooplood
SEO-ranglijst
Inkomende links
Aankoopintentie
Kwalitatieve feedback van klanten
Merk differentiatie
Groei van de abonnee
Tarieven voor het vernieuwen van klanten
Kostenbesparingen
Hier is nog een reden waarom interactieve inhoud de neiging heeft om te werken: wat is een van de meest populaire voorbeelden van dit soort inhoud? Games.

Waarom houden mensen ervan om te concurreren en zo veel met elkaar te interageren?

Het is eenvoudig.

Iedereen wil de beste zijn, zich bevoegd voelen, zich gehoord voelen in plaats van geforceerd (opnieuw zien we dat het concept van een inkomend spel), en ook om een leuke tijd te hebben in plaats van zich te vervelen. En vergeet niet, we zijn sociale wezens!

Bekijk de website van het internetbureau Zicht Online voor meer informatie.

Statische inhoud verandert niet echt.

Het kan op uw website virtueel stof verzamelen, bij wijze van spreken, voor weken, maanden of zelfs jaren. Uw homepage, webpagina’s, eBooks, case studies, white papers, landingspagina’s, video’s of zelfs social media profielen kunnen lang onaangeroerd zijn gebleven. Dit helpt nieuwe mensen niet om het te vinden en zorgt er niet voor dat je huidige fanbase ermee wil blijven communiceren als het iets is wat ze al gezien of gelezen hebben.

Houd de dingen levendig en levendig, laat de dingen niet oud worden.

Ja, er zijn een aantal voordelen aan statische content en we zijn hier niet om u te vertellen dat deze volledig moet worden opgegeven: het is gemakkelijk aan te maken, vaak eenvoudig te distribueren, goedkoop, en laat u zich op andere dingen concentreren omdat u zich geen zorgen maakt over het onderhoud.

Maar onthoud altijd dat mensen kwaliteit willen en, zoals we al eerder zeiden, waarde hechten aan kwaliteit. Interactieve contentmarketing kan strategisch worden gekoppeld aan traditionele of statische content. Maar we raden u wel aan om vaker te kiezen voor de aanpak om uw publiek daadwerkelijk te engageren, op welke manier dan ook – er is geen gebrek aan creativiteit als het gaat om interactieve content.

B2B of B2C: Interactieve inhoud werkt, geen probleem voor de sector
Of u nu zaken doet in de B2B- of B2C-sector, interactieve content moet worden gebruikt, en dit is essentieel om dezelfde redenen als waar we het tot nu toe over hadden: dat menselijke element.

De mens staat net zozeer achter de aankoop van een klant als achter het runnen van een bedrijf. Emoties kunnen allerlei wensen of acties beïnvloeden.

Een deel hiervan zal een opfrisser zijn, maar laten we het opsplitsen:

Interactieve content is vaak aantrekkelijker, of zelfs verslavender. Nogmaals, mensen houden ervan om zichzelf te testen, een stem te hebben, te concurreren, te vergelijken, meningen te delen en zich te vermaken. Interactieve inhoud kan zowel vermakelijk als boeiend zijn. Laat mensen die meer willen, altijd achter.
U kunt dit soort inhoud gebruiken om vertrouwen op te bouwen. Je positioneert jezelf als een thought leader, als een bron en mensen komen bij elkaar als ze op zoek zijn naar een expert. Je moet ernaar streven om top-of-mind te zijn, ernaar te streven om de mensen ‘go-to te worden – en je kunt dit allemaal doen terwijl je een gepersonaliseerde vibe geeft, zodat elk prospect het gevoel heeft dat er voor hem of haar en zijn of haar behoeften wordt gezorgd. Op deze manier kom je meer te weten over je prospects, je verzamelt gegevens over hen, en je kunt ze dus beter scoren om ze te voeden met relevante inhoud.
Het sociale element waar we het over hadden: mensen voelen zich niet graag alleen, ze willen het gevoel hebben dat ze ergens deel van uitmaken en ze willen graag met elkaar communiceren. Diep van binnen is het gewoon de menselijke natuur. Dit zal ook de drijvende kracht zijn achter de aandelen en kan uiteindelijk leiden tot verwijzingen voor uw bedrijf.
In feite creëert 70% van de B2B-marketeers vandaag de dag meer content dan zelfs maar een jaar geleden.

Dat is meer concurrentie dan de meesten van ons willen, maar toch heeft u mensen nodig om uw content te lezen. De focus moet dus liggen op de vraag hoe we de gebruiker kunnen betrekken.

Zoals we aan het begin van deze gids hebben geleerd, zijn mensen met interactieve content over het algemeen meer geneigd om hun e-mailadres of andere persoonlijke gegevens te ruilen voor iets wat ze als waardevol beschouwen.

Ze zijn ook meer geneigd om op hun eigen pagina’s te delen als ze echt iets nuttigs zien of als ze het oprecht interessant vinden.

Er zijn veel manieren om dit te doen – hebben ze een plek nodig om te beginnen?

We hebben een aantal goede ideeën voor je, die we meteen voor je hebben.

Voorbeelden van interactieve inhoud
Met al dit gepraat over interactieve inhoud en de voordelen van het implementeren ervan, vraagt u zich misschien af hoe u zelf de bal aan de praat kunt krijgen. U bent geïntrigeerd door de resultaten die u hoort en bent klaar om uw tanden te zetten in de beste methoden, zodat u de bal zelf aan de gang kunt krijgen.

https://zicht.nl/